(Hé - Pé: 8:00 - 16:00)info@cdrmarket.hu

Miért van a nyomtató offline módban és hogy javítható?

A jelenlegi rohanó világ úgy kívánja, hogy folyamatosan online módban legyünk és velünk együtt az összes berendezés is, melyeket használunk. Természetesen a nyomtatók sem kivételek. Ennek ellenére azonban néha előfordulhat, hogy otthoni vagy céges nyomtatónk offline módra „vált“ és így teljesen hasznavehetetlen.

 

Nem kétséges, hogy ez a helyzet kellemetlen. Különösen akkor, amikor munkahelyén fontos dokumentumokat szeretne nyomtatni, amelyek helye már régen kollégái asztalán lenne, vagy ami még rosszabb, egy türelmetlen főnök kezében. Bárhogy is legyen, a működésképtelen nyomtató szidalmazása helyett legjobb lesz, ha minél gyorsabban megpróbálja újraindítani.

Ha nem segít az újraindítás

Számos oka lehet annak, hogy a nyomtató offline állapotban van. Időnként az offline nyomtató problémája megoldható egyszerűen a nyomtató be- és kikapcsolásával, más esetben az okot kissé hosszabb ideig kell keresni. Először tehát próbálja meg a nyomtatót jobb belátásra bírni kikapcsolással és a konnektorból való kihúzással. Körülbelül 30 másodperc múlva csatlakoztassa a konnektorba és újonnan kapcsolja be. Ha a nyomtató nem tért vissza online módba, és továbbra sem kommunikál a számítógéppel, akkor nem marad más hátra, mint további lépések kipróbálása.

Először is érdemes meggyőződni arról, hogy valamilyen véletlen folytán nem változott-e meg a nyomtató beállítása offline használati módra. Egyáltalán nem bonyolult, és másodpercek alatt megtudhatja az eredményt. Elég csak a számítógépén sorban kattintani a következő elemekre Start > Gépház > Eszközök > Nyomtatók és szkennerek. Ezután válassza ki a nyomtatót és kattintson a Nyomtatási sor megnyitása lehetőségre. A Nyomtató területen győződjön meg arról, hogy a Nyomtató offline használata nincs kijelölve. Ha ez a lehetőség be van jelölve, törölje azt.

Tipp: Ezek a tünetek jelzik, hogy új nyomtatóra lesz szüksége

Az offline mód mögött más okok is állhatnak

Banálisnak tűnhet, de a vezetékes nyomtatóknál érdemes ellenőrizni a kábeleket. Győződjön meg arról, hogy az USB kábel megfelelően van-e csatlakoztatva a nyomtatóhoz és a számítógéphez is. Ha megtörténik, hogy a számítógép nem ismeri fel az USB-t, próbálja ki az automatikus diagnosztikát és javítást a használt operációs rendszerben.

A Wi-Fi modult tartalmazó vezeték nélküli berendezéseknél meg kell győződni arról, hogy a nyomtató ugyanahhoz a Wi-Fi hálózathoz kapcsolódik-e, mint a laptop vagy számítógép. A nyomtató beépített menüjében általában mindig megjeleníthető a hálózat és a nyomtató Wi-Fi csatlakozásának ellenőrzési lehetősége. Számos nyomtatómodell kínál tesztelést a nyomtató vezeték nélküli csatlakozására. Az eljárás azonban márkánként változik, így kövesse a felhasználói útmutatóban vagy a gyártó webhelyén található konkrét utasításokat.

Tipp: 4 ok, hogy otthon Wi-Fi nyomtatót használjon

Ezzel a lehetőségek még messziről sem értek véget

Ha próbálja visszaállítani a nyomtatót online módba, megkísérelheti a nyomtató eltávolítását, majd ismételt hozzáadását az eszközök közé. Egyik sem bonyolult.

A nyomtató eltávolításához csak kattintson a Start majd fokozatosan a Gépház > Eszközök > Nyomtatók és szkennerek lehetőségekre.  A nyomtatók és szkennerek területen válassza ki az Ön nyomtatóját, majd kattintson az Eszköz eltávolítása elemre.

Az eszköz telepítése ugyanilyen gyors. Csak kattintson a Start majd fokozatosan a Gépház > Eszközök > Nyomtatók és szkennerek lehetőségekre. Ezután következik egy kattintás a Nyomtató vagy szkenner hozzáadása elemre. Várja meg, míg az összes elérhető nyomtató, az Önét is beleértve, megjelenik. Válassza ki a kívánt nyomtatót és erősítse meg az Eszköz hozzáadása lehetőséget.

Ha semmi sem segít, próbáljon meg új illesztőprogramokat telepíteni

A nyomtató offline módja nyugodtan összefügghet az illesztőprogramok meghibásodásával is. Ezek sérülését különféle körülmények és helyzetek okozhatják. Mindenekelőtt megemlíthetjük a váratlan áramkimaradásokat vagy vírusokat. Elsődlegesen azonban nem biztos, hogy csak a hibás illesztőprogramokról van szó, ugyanis nagyon sok nyomtató igényli új illesztőprogramok telepítését a zökkenőmentes működéshez.

Ha tehát az Ön nyomtatója online módban nem működik optimálisan, vagy csak szeretné kerülni a problémákat, használja a legújabb illesztőprogramot, melyet készüléke gyártójának webhelyén megtalálhat és le is töltheti.