Gyakori problémák tonerekkel és tintapatronokkal, van rá megoldás

A nyomtatók hasonlóan a hagyományos számítógépekhez, laptopokhoz, táblagépekhez esetleg okostelefonokhoz nagyszerű szolgálatot nyújtanak nekünk, azonban időnként működésükkel kapcsolatban előfordulnak kisebb-nagyobb problémák, melyeket azonnal szükséges megoldani. Tudja, hogy a nyomtatója hibaüzenetet szeretne közölni Önnel, vagy ilyen problémák esetén tanácstalan? Vessünk együtt egy pillantást a leggyakoribb toner vagy tintapatron problémákra és ezek lehetséges megoldására.

 

Üzenet „Printhead Error“

Függetlenül attól, hogy milyen nyomtatási technológiával dolgozik nyomtatója nagyon fontos, hogy a tintapatronok vagy tonerek mindig tökéletes állapotban legyenek. Annak ellenére, hogy neves gyártóktól származó eredeti vagy utángyártott tonert vagy tintapatronokat vásárol, aránylag gyakran találkozhat „Printhead Error“ hibaüzenettel.

Ilyen üzenettel a nyomtató a nyomtatófej problémáját jelzi. Ez bizony nem kellemes, ugyanis a tintasugaras nyomtatóban a nyomtatófej felelős azért, hogy az aprócska cseppek több száz fúvókán keresztül a papírra kerüljenek. Ezért nem csoda, hogy a nyomtatófej a nyomtató legsérülékenyebb alkotóelemei közé tartozik.

Ha ez az üzenet először jelent meg a kijelzőn, próbálja meg a nyomtatót már percre kikapcsolni. Ha az újraindítást követően a probléma továbbra is fennáll, akkor nem marad más hátra, minthogy megpróbálja kitisztítani a nyomtatófejet. Nos, ha ez a kísérlet sem lesz sikeres, akkor ki fog kelleni cserélni azt a tintapatront, melybe a nyomtatófej van beépítve.

Természetesen nem minden patron kínálja ezt a lehetőséget és például némely nyomtatókkal el kell, hogy látogasson a szervizbe, mivel a nyomtatófej a nyomtatóba integrált. A nyomtatófejjel kapcsolatban még sokkal több hiba is felléphet. Megemlíthetünk közülük párat, mint a nem teljes nyomat, fehér csíkok, homályos nyomat, függőleges vonalak elcsúszása, hibás vagy hiányzó színek.

 A tintapatron nem ismerhető fel

Gyakorlatilag a nyomtató és az eredeti patronok gyártói a múltban nem igazán voltak felhasználóbarátok, ugyanis készülékeikbe gyakran telepítettek szoftvert a nem eredeti patronok felderítésére. Manapság a helyzet már valamicskével jobb, és az az igazság, hogy már több nyomtatógyártó is kezdi elfogadni az utángyártott patronokat.

Természetesen még ma is megtörténhet, hogy a nyomtató nem is meri fel a nem eredeti patront. A vásárló szemszögéből az ilyen komplikációk kellemetlenek és bosszantóak, mivel megfosztják a felhasználót attól a lehetőségtől, hogy az alternatív gyártók költségtakarékosabb tintapatronjait vagy tonereit alkalmazza. Szóval mit is lehet tenni? Ha a nyomtató nem ismeri fel a nem eredeti patront, akkor nem marad más hátra, mint beszerezni az eredeti patront és a következő alkalmi nyomtatóvásárláskor olyan berendezést részesíteni előnyben, amely lehetővé teszi az utángyártott tintapatronok vagy utángyártott tonerek alkalmazását.

TIPP: Új nyomtató megvásárlásán gondolkodik? Ne bízzon semmit a véletlenre, vegye segítségül útmutatónkat–Nyomtatót választunk otthonra.

A patron nem megfelelően van behelyezve

No és végezetül még egy aránylag gyakori hibaüzenetnek nyújtunk teret. Ebben az esetben szerencsére nem a nyomtatógyártók szándékosságáról van szó és ez a probléma más okokhoz fűződik. Ezek közé tartozik a hibás mikrochip a patronon, lejárt szavatosságú tintapatron vagy nem körültekintő tintapatroncsere, amikor is a mikrochip nincs kapcsolatban a nyomtatóval és így nem tud vele megfelelően kommunikálni.

Olvassa még el:Kifogyott a toner? Milyen tonert vegyünk: eredeti vagy nem eredeti tonert?