(Hé - Pé: 8:00 - 16:00)info@cdrmarket.hu

Mire szeretné figyelmeztetni Önt a lézernyomtatója? Nyomtatási hibák és üzenetek

Valószínűleg mindannyian jártunk már így - nyomtatási hibák, hibaüzenetek, kiömlött tonerpor és így tovább. Minden nyomtatási hibának oka lehet, és nem feltétlenül mindig a megvásárolt patron vagy a lézernyomtató hibája. Ebben a cikkben összefoglaljuk a leggyakrabban előforduló nyomtatási hibákat, és tippeket adunk, hogyan kerülheti el őket, vagy akár hogyan javíthatja ki.

Tonernyomtatási hibák (lézernyomtatók és lézeres multifunkciós nyomtatók)

1. Kiömlött toner

Ha a csomagolás kinyitásakor az új tonerből kiömlött port vesz észre, semmiképpen ne helyezze be a patront a nyomtatóba, mert az beszennyezheti azt, és ezt semmiképpen sem szeretné. Jobb, ha visszaküldi, vagy cserét kér. Ez valószínűleg vagy a fuvarozók gondatlan kezelése lehet az Önhöz vezető úton, vagy gyártási hiba.

2. Hibaértesítés

Miért?

Hibaértesítés jelenik meg a monitor kijelzőjén, és meglepi Önt. Most mi lesz? A tonerchip hibás vagy rosszul van beszerelve? Igen, pontosan ez történhet.

Mi a teendő?

Egyes nyomtatók a nyomtató menüjében a toner újraindítása opciót kínálnak. Akár szoftveres újraindítással, akár kézi újraindítással próbálkozik, amikor csak eltávolítja a tonert a nyomtatóból, majd visszateszi, ez megoldhatja a problémát. Ha sem a toner újraindítása, sem a hibaüzenet megerősítése az "OK" gombbal nem oldja meg a problémát, akkor vagy ki kell cserélnie a tonert, vagy panaszt kell tennie.

TIPP TŐLÜNK: Ha a tintasugaras nyomtató nem úgy nyomtat, ahogy kellene...

3. Szabálytalan csíkok vagy foltok

Miért?

A papírfoltok oka valószínűleg magának a nyomtatónak a hibája. Valószínűleg a tonerkazettából kiömlött a tonerpor, amely most a papíron tesz kárt. Ezt vagy a nyomtató meghibásodása, vagy a rosszul elhelyezett toner, vagy a helytelenül feltöltött tonerpor okozza.

Mi a teendő?

Hogyan javítsuk ki? Ez a bosszúság a legtöbb esetben "magától megoldódiknéhány további papír kinyomtatása után, amikor a porprobléma fokozatosan "elmúlik". Ha azonban még ezután sem múlik el, akkor ideje felkeresni egy szakembert, aki szakszerűen megtisztítja lézernyomtatóját vagy multifunkciós nyomtatóját. De természetesen még ez sem 100%-os, hiszen a hiba lehet például a hengerben vagy más alkatrészekben is A hengerek általában nagy élettartammal rendelkeznek, ahol akár több tízezer oldal nyomtatását is kibírják, de ez a probléma azt jelezheti, hogy elérte a nyomtatási határát. Ha ez a helyzet, felmerül a kérdés, hogy meg kell-e javítani a nyomtatót, vagy érdemes helyette újat vásárolni.

4. Vízszintes csíkok

Miért?

Valószínűleg egy hibás optikai vagy mágneses henger áll e bosszantó probléma hátterében.

Mi a teendő?

Sajnos semmiképpen sem javasoljuk, hogy otthonról, kényelmesen megjavítsd, mivel te magad semmit sem tudsz tenni ellene. Ha Önnek és pénztárcájának is megfelel, akkor cseréltesse ki a hengert, vagy inkább szerezzen be egy új lézernyomtatót, mivel ez a pótalkatrész általában elég drága.

5. Függőleges csíkok

Miért?

Ha függőleges csíkok jelennek meg a papíron, akkor nagy valószínűséggel a nyomtatóban lévő facsaró elromlott. Ennek kellene letörölnie a felesleges tonerport az optikai hengerről minden egyes fordulat után. Ha tehát ez a facsaró nem úgy működik, ahogyan kellene, akkor a felesleges tonerpor egyenesen a hengerről kerül a papírra, és ez függőleges csíkok formájában kárt okoz a dokumentumokon.

Mi a teendő?

Sajnos ebben az esetben is szakembert kell keresnie, aki kicseréli ezt az alkatrészt, de az előnye az előző esettel szemben az, hogy ez az alkatrész sokkal kedvezőbb árú, és nem kell új lézernyomtató vagy lézeres multifunkciós nyomtató vásárlásán gondolkodnia .

6. Szellemek vagy egy korábbi nyomtatás maradványai

Miért?

Hogy a nyomtatója valószínűleg kísértetjárta? Egyáltalán nem. Mint szinte minden jelenségre, erre is van magyarázat. Nevezetesen az optikai henger hibája, amelynek minden egyes fordulat után tökéletesen le kell ürülnie az előző töltéstől, hogy a következő oldalra más szöveg- vagy képmotívumot lehessen nyomtatni. Sajnos ez nem történik meg, amikor meghibásodik, és így a következő lapon megismétli az előző szöveget vagy motívumot.

Mi a teendő?

Akár maga a henger, akár a henger kisülési panelje sérült meg, a nyomtatót szakemberre kell bíznia, aki ki tudja cserélni az alkatrészeket. Ő kicseréli a hibás alkatrészt, így lézernyomtatóját soha többé nem kísérti beteg optikai henger.

7. A dokumentum kinyomtatott része túl halvány a többi részhez képest

Miért?

Nos, ennek két oka lehet számunkra. Vagy elfogyott a toner, vagy védőszalag maradt a tonerkazettán, hogy a lehető legtöbb tonerpor véletlenül se folyjon ki magától.

Mi a teendő?

A hosszú távú megoldás erre a problémára természetesen az:

  1. A toner cseréje, ha kifogyott.
  2. a védőszalag eltávolítása, ha a toner vadonatúj

Ha azonban feltétlenül szüksége van még néhány dokumentum jobb minőségű nyomtatására, ebben az esetben a tonerkazetta eltávolítása és felrázása segíthet. Ennek szépen össze kell kevernie a tonerport, hogy legalább egy keveset még "ki tudjon belőle préselni". Javasoljuk azonban, hogy ugyanezt egy új tonerkazettával is tegye meg, hogy a tonerpor szépen eloszoljon a tonerkazetta teljes felületén.

8. Túl halvány nyomtatás az egész dokumentumon

Miért?

Az előző ponthoz hasonlóan két lehetősége van. Vagy elfogyott a toner, vagy felesleges védőszalag van a patronon.

Mi a teendő?

Ismét ugyanaz - cserélje ki a tonert, vagy távolítsa el a védőszalagot az új tonerről.

9. Alacsony színtelítettség vagy akár rossz színek

Miért ?

Hallotta már a "színkalibrálás" kifejezést? Grafikusok vagy fotósok szinte naponta dolgoznak vele. Ez egy olyan folyamat, amelynek során a tonerkazettákat úgy kell beállítani, hogy együttműködjenek és a megfelelő árnyalatokat nyomtassák ki. A legtöbb nyomtató ezt automatikusan elvégzi magától, de sajnos nem mindegyik. A másik lehetőség az lehet, hogy a tonerkazetta tonerpora fogyóban van, de ez kevésbé valószínű ennél a nyomtatási hibánál.

Mi a teendő?

Futtasson le egy nyomtatókalibrálást. Ez úgy hangzik, mintha profiknak való feladat lenne, de Ön is remekül meg tudja csinálni egyedül. Csak futtassa le egy kiegészítő szoftverrel vagy a nyomtató szoftverével. Ha a kalibrálás befejeződött, a színeknek vissza kell állniuk a normális szintre. Ne feledje azonban, hogy a számítógép képernyőjének minősége és színbeállításai is számítanak. Ha a színeket speciálisan állította be, akkor a színek a képernyőn másképp nézhetnek ki, mint papíron. Vigyázzon arra is, ha a képernyője "sötét üzemmódra" van állítva, ez sárgának tűntetheti a színeket. Ha ez sem segít, ellenőrizze a toner állapotát, és szükség esetén szerezzen be egy újat.

10. Fekete oldal

Miért?

Itt az egyetlen lehetséges ok a rosszul behelyezett optikai henger. Miután a henger elkezd forogni, a toner a teljes felületén megtapad, majd a papírra nyomódik.

Mi a teendő?

Mindenképpen bízza szakemberre. Ő gondoskodhat lézernyomtatója bármelyik alkatrészének cseréjéről.

11. Halvány nyomtatás a csavart papíron

Miért?

A papír görbülését a környezeti nedvesség okozhatja. A tonerpor nem oszlik el egyenletesen a nedves papíron, és ez csúnya megjelenést okoz a nyomtatott oldalon.

Mi a teendő?

Mindenképpen szárazabb környezetben tárolja a papírt.

12. Papír elakadt a nyomtatóban

Mi a teendő?

Először is győződjön meg arról, hogy a nyomtatáshoz megfelelő papírt használ, azt helyesen és megfelelő mennyiségben tölti be. Ne legyen gyűrött mert így könnyebben elakad. Ha ez a kellemetlenség már megtörtént, ne erővel húzza ki a papírt a nyomtatóból, hanem fokozatosan és óvatosan húzza ki. Ha csak egy papír elakad, gyakran elég, ha leállítja a nyomtatást, és hagyja, hogy a papír kicsússzon a nyomtatóból. Ha azonban a nyomtatóban lévő túl sok lap miatt akad el a papír, nem javasoljuk, hogy egyszerre húzza ki az egész köteget, hanem fokozatosan, kisebb adagokban vegye ki a papírokat, ideális esetben a köteg közepéről vagy alulról. Ezzel megelőzheti, hogy a felső, erre hajlamosabb rész megsérüljön, és így feloldja az elakadást.

 

Reméljük, hogy ez a cikk legalább egy kicsit segített Önnek a lézernyomtatókkal és lézeres multifunkciós nyomtatókkal kapcsolatos nyomtatási hibák kezelésében, és tudja, hogyan kerülheti el ezeket a jövőben. Mint azt már észrevehette, a legtöbb problémát hibás tonerek vagy felhasználói hibák előzik meg. Ezért mindig gondoljon arra, hogy érdemes minőségi utántöltőket beszerezni minden típusú nyomtatóhoz és multifunkciós nyomtatóhoz, akár eredetiek, akár kompatibilisek. Ha bármilyen kérdése van, forduljon hozzánk e-mailben vagy telefonon. Szívesen adunk Önnek tanácsot.

 

Sara a CDRmarket-től