Valószínűleg mindannyian jártunk már így - nyomtatási zavarok, hibaüzenetek, kiömlött tintapatronok és így tovább. Minden nyomtatási hibának oka lehet, és nem feltétlenül mindig a megvásárolt patron vagy a nyomtató hibája. Ebben a cikkben összefoglaljuk tintasugaras nyomtatójának vagy tintasugaras multifunkciós nyomtatójának leggyakrabban előforduló nyomtatási hibáit, és tippeket adunk, hogyan kerülheti el őket, vagy akár hogyan javíthatja ki őket.
A tonerekhez hasonlóan, lehet a szállítás közbeni helytelen kezelés vagy gyártási hiba.
Ügyeljen arra, hogy ne tegye a patront a tintasugaras nyomtatóba vagy a tintasugaras multifunkciós nyomtatóba, és tegyen panaszt.
A tonerekhez hasonlóan valószínűleg hibás chip vagy más kapcsolódó hiba.
Próbálja meg eltávolítani a tintapatront, és tisztítsa meg az érintkezőket, lehetőleg mikroszálas ruhával (hogy ne karcolja meg a chipet). Lehet, hogy kissé oxidálódtak, és ez megakadályozhatja a tintasugaras nyomtatóval vagy tintasugaras többfunkciós nyomtatóval való érintkezést. Sokszor azonban már az is segíthet, ha egyszerűen kiveszi és visszahelyezi a patront a nyomtatóba.
TIPP TŐLÜNK: Mire szeretné figyelmeztetni Önt a lézernyomtatója? Nyomtatási hibák és üzenetek
Miért?
Hiányzó foltok a papír kinyomtatott részein, vagy a képernyőn megjelenő színektől eltérő színek? Sajnos ennek több oka is lehet, de a leggyakoribbak a hibás nyomtatófej, a rossz nyomtatókalibrálás vagy az üres patron.
Tintasugaras nyomtatók és tintasugaras többfunkciós nyomtatók esetében valószínűleg a nyomtatófej és az eltömődött fúvókák miatt, amelyekről a nyomtató általában hibaüzenettel figyelmeztet.
Először is ellenőrizze a patron állapotát, hogy nincs-e szivárgás a nyomtatóban, vagy rosszul helyezte el a patront. Ezután ellenőrizze a fúvókákat, és a nyomtató karbantartó programjával többször alaposan tisztítsa meg őket. Utolsó lehetőségként, amelyet saját maga is elvégezhet, győződjön meg róla, hogy frissített szoftverrel rendelkezik, beleértve a nyomtatóillesztőket is. Ha mindezek közül egyik sem működik, akkor nincs más választása, mint hogy tintasugaras nyomtatóját vagy többfunkciós nyomtatóját egy javítóműhelyre bízza.
Ki a hibás a csíkokért a papíron vagy egy-egy kihagyott színért? A beszáradt tintapatron. Lehet, hogy régóta nem nyomtatott a nyomtatóval, de természetesen több oka is lehet. Lejárt tintapatronok, szakszerűtlenül újratöltött patronok, a tintasugaras nyomtató vagy tintasugaras multifunkciós nyomtató fűtőtest közelébe vagy közvetlen napfényre helyezése, vagy akár a nem megfelelő tárolás.
Minden nyomtató rendelkezik automatikus tintafej-tisztítási funkcióval, amelyet a nyomtató szoftverillesztőprogramja indíthat el a számítógépen, de néhány nyomtató ezt a funkciót közvetlenül a kezelőpanelről is lehetővé teszi. Ha nagyon régóta nem nyomtatott, gyakran jobb, ha néhányszor lefuttatja ezt a funkciót, mielőtt a patron újra életre kel. De ha még ez sem segít, ahelyett, hogy bármilyen kézi tisztítással próbálkozna (ami komolyan károsíthatja a nyomtatót), jobb, ha vesz egy új patront, és legközelebb megpróbálja elkerülni ezt a kellemetlenséget.
Ez természetesen a legrosszabb eset, és megértjük, hogy ha sürgősen ki kell nyomtatnia egy dokumentumot, akkor ez egy kis "szívrohamot" okozhat. De először is próbálja meg ellenőrizni, hogy a nyomtató nincs-e kikapcsolva, megfelelően van-e csatlakoztatva, vagy telepítve van-e az illesztőprogram. Csak ezután kezdhet el pánikolni.
A legegyszerűbb esetben kapcsolja be a nyomtatót, vagy csatlakoztassa megfelelően a számítógépéhez vagy a vezeték nélküli hálózathoz. Varázslatos, nem igaz? Biztosan azt gondolja, hogy ez nyilvánvaló, de bárkivel megtörténhet. Ha azonban mindez rendben van, próbálja meg újraindítani a nyomtatót és a számítógépet, és telepítse újra a tintasugaras nyomtató vagy a tintasugaras többfunkciós nyomtató illesztőprogramjait. Ez sem segített? Nos, akkor még mindig van két lehetősége. Állítsa vissza a nyomtatót a kézikönyv szerint, és állítsa vissza gyári beállításra, vagy az utolsó lehetőség, hogy ismét vigye el a nyomtatót a megfelelő szervizközpontba.
Ez természetesen lézernyomtatóknál és lézeres multifunkciós nyomtatóknál is előfordulhat.
Először is győződjön meg arról, hogy a nyomtatáshoz megfelelő papírt használ, azt helyesen és megfelelő mennyiségben tölti be. Ne legyen gyűrött mert így könnyebben elakad. Ha ez a kellemetlenség már megtörtént, ne erővel húzza ki a papírt a nyomtatóból, hanem fokozatosan és óvatosan húzza ki. Ha csak egy papír elakad, gyakran elég, ha leállítja a nyomtatást, és hagyja, hogy a papír kicsússzon a nyomtatóból. Ha azonban a nyomtatóban lévő túl sok lap miatt akad el a papír, nem javasoljuk, hogy egyszerre húzza ki az egész köteget, hanem fokozatosan, kisebb adagokban vegye ki a papírokat, ideális esetben a köteg közepéről vagy alulról. Ezzel megelőzheti, hogy a felső, erre hajlamosabb rész megsérüljön, és így feloldja az elakadást.
Valószínűleg más papírtípusra vagy nyomtatási minőségre állította be a nyomtatást.
Lépjen be a nyomtató beállításaiba, és a nyomtatási funkcióknál állítsa át a papírtípust sima papírra. Ha vezeték nélküli hálózaton keresztül nyomtat, előfordulhat, hogy rossz a jel, vagy valami a nyomtató körül lassítja a nyomtatást. Az utolsó előtti és jobb lehetőség az lehet, hogy a patron chipje hibás. Az utolsó és legkellemetlenebb lehetőség, hogy a nyomtató szoftverbeállításai vagy paraméterei már elavultak, ebben az esetben javasoljuk, hogy szerezzen be egy új tintasugaras nyomtatót vagy tintasugaras multifunkciós nyomtatót.
Reméljük, hogy ezzel a cikkel legalább egy kicsit segítettünk az esetleges nyomtatási hibák kezelésében, és a jövőben tudni fogja, hogyan kerülheti el azokat. Mint azt már észrevehette, a legtöbb problémát rossz tintapatronok vagy felhasználói hibák előzik meg. Ezért mindig gondoljon arra, hogy érdemes jó minőségű patronokat beszerezni minden típusú nyomtatóhoz és multifunkciós nyomtatóhoz, akár eredetiek, akár kompatibilisek. Ha bármilyen kérdése van, forduljon hozzánk e-mailben vagy telefonon. Szívesen adunk Önnek tanácsot.
Sara a CDRmarkettől