(Hé - Pé: 8:00 - 16:00)info@cdrmarket.hu

Leggyakoribb problémák a címkenyomtatásnál (Brother, Dymo, Zebra, TSC...)

Címkék, illetve etikett címkék nyomtatásánál adódhatnak különféle nehézségek. A halványtól a homályos nyomtatáson át egészen a rossz nyomtatási méretig. Olvassa el, mi rejlik az egyes nyomtatási hibák mögött, és spóroljon időt valamint nyomtatási kellékeket.

A halvány, homályos nyomtatás nagy terhelést jelenthet a nyomtatóra

A Brother QL nyomtatóknál gyakran találkozhatunk a színtelítettség és az élesség csökkenésével nyomtatáskor. Ennek oka a nyomtató nagy terhelése lehet, amikor is nem kerülheti el a nyomtatófej cseréjét, illetve a tinta vagy festék kiürülését a kazettából.

Gyenge nyomtatás előfordulhat akkor is, ha csere után a kazettán maradt a védőszalag, amely feladata megakadályozni a festékpor esetleges kiömlését. Ha tehát az új festékkazetta okozza a problémát, távolítsa el az említett védőszalagot, és próbálja meg újra kinyomtatni a címkét. A túl világos, rossz minőségű nyomtatást okozhatja a hordozó és a szalag nem megfelelő kombinációja is.

Festékcsíkok a nyomtatott címkéken

A nyomtatófej kiszáradását, amely az eltömődött fúvókákból származó csíkok képződésében nyilvánul meg, a hosszabb ideig nem használt nyomtató okozza. A nyomtatófej ugyanis úgy működik, hogy a fúvókák segítségével aprócska folyékony tintacseppeket fecskendez a címkére körülbelül 1 mm távolságból és egészen 100 km/h sebességgel. Ha tehát a tintasugaras nyomtatót hosszabb ideig nem használja, időnként nyomtasson egy tesztoldalt, hogy elkerülje a fúvókák és a patronokban lévő tinta beszáradását.

Abban az esetben, ha a címkenyomtatót több hétig nem használja, többnyire meg kell tisztítani a nyomtatófejet szoftveres tisztítással, amelyet a nyomtató beállítási felületéről indíthat. Ha viszont ezek a szünetek sokáig tartanak és valóban gyakoriak, előfordulhat, hogy a nyomtatófej ismételt tisztítása sem segít és cserérre szorul. A csere oka természetesen egyszerű mechanikai kopás is lehet a használat során. Ez abból adódik, hogy a termikus nyomtatófejek (Brother, Canon és HP nyomtatók) a hőigénybevétel miatt gyorsabban kopnak, mint a piezoelektromosak.

Fehér vagy fekete csík és egyéb nyomtatási hibák

Ha a nyomtató beállításainak módosítása és a toner cseréje sem oldja meg az elmosódott nyomtatást, akkor a nyomtató károsodott beégető egységével lehet probléma. Ezt megállapíthatja az elmosódott nyomtatáson kívül a kinyomtatott oldalak egyéb hibáiból is.

Ide tartozik főleg a fekete vagy fehér függőleges csík a szalag teljes hosszában, rendszeresen ismétlődő hibák, esetleg fóliadarabkák kiesése a nyomtató beégető egységéből (piros vagy szürke színű). Néha láthatóak egyértelmű sérülések közvetlenül a beégető egységen. Sajnos, a sérült beégető egység javítása céljából szükséges felvenni a kapcsolatot a szervizközponttal.

Rosszul tapad a festék a címkén

Ebben az esetben a lézernyomtató hibás beégető egységéről lehet szó. A tintasugaras nyomtatókkal ellentétben itt nincs olyan nyomtatófej, ami beszáradhatna. A tonerpor ugyanis száraz és nem folyik szét a tonerből, hanem a címkébe égetődik (fixálódik) a beégető egységnek köszönhetően. Ezt viszont az adott tonerpor beégetéséhez szükséges hőmérsékletre kell beállítani.

Ha a festék a címkén nincs fixálva és elkenődik, akkor valószínűleg hibás beégető egységről van szó, esetleg nincs a konkrétan használt tonerpor fixálásához igazítva. Ez leggyakrabban rossz minőségű alternatív tonerek használatakor fordul elő, amelyek egyben nagy hatással vannak a nyomtató élettartamára is.

Elkenődött festék a szalagon

Elkenődött nyomtatás esetén valószínűleg nem helyes a papírtípus beállítása a használt nyomtatási média típusának megfelelően. Esetleg a nyomtatási média nagyon vastag vagy érdes felületű. Ezért nyomtatás előtt ne feledje módosítani a beállításokat a Címkékre. Voltaképpen minél vastagabb papírt használ nyomtatáshoz, annál valószínűbb, hogy a nyomat elkenődik.

A beégető (fixáló) egységnek ugyanis magasabb hőmérsékletre és több időre van szüksége ahhoz, hogy a tonerpor elegendően felhevüljön és rögzüljön ilyen vastag papírra. A magasabb hőmérsékletű beégetési utasítást beállíthatja közvetlenül a nyomtatón a nyomtatási beállításokban, ahol beállíthatja a megfelelő papírtípust is. Ezzel növeli a beégetés hőmérsékletet, és lassítja a papír áthaladását a beégető egységen, így meggátolja az elkenődést. 

A szalagtekercs elakadása

Maga a papír is okozhat problémákat. A nyomtatóba a gyártó által javasolt súlyú szalagokat használjon. Minden termék csomagolásában található használati útmutató, amely tartalmazza az ajánlott súlyra vonatkozó információkat. Elakadást okozhat a nedves, gyűrött vagy nem megfelelően behelyezett szalag is. Általában ez a probléma megoldható, és eltudja távolítani a nyomtatóból az elakadt szalagot, de előfordulhat, hogy a szervizt nem tudja elkerülni.

Alacsony címkenyomtatási minőség

Alacsony nyomtatási minőség esetén lehet szó károsodott nyomtatófejről vagy hengerről. A Dymo, Brother vagy Zebra nyomtatók nyomtatófeje használat közben automatikusan megtisztul, de előfordulhat, hogy a hengerről származó por és szennyeződések a nyomtatófejre kerülnek. Ilyenkor meg kell tisztítani a hengert. Alacsony nyomtatási minőség esetén győződjön meg arról is, hogy a megfelelő nyomtatási hőmérsékletet és sebességet alkalmazza. Ugyancsak ellenőrizze, hogy a hordozó és a szalag megfelelő kombinációját használja-e.

Alacsony nyomtatási minőséget öreg címketekercs vagy sérült hőkezelésű címkék is okozhatnak. Ilyenkor kis fehér pontok jelennek meg a nyomtatott karaktereken, vagy a címkéken világosabb és sötétebb nyomtatott területek mutatkoznak. Próbáljon egy másik tekercset használni új csomagolásból, és ha a címkéző a másik tekercsre megfelelően nyomtat, akkor a problémát az előző címketekercs okozta.

A címkék elakadnak a vágóegység környékén

Ha a címkék nyomtatás után nem jönnek elő megfelelően, annak a vágópenge eltompulása lehet az oka, amelyet ki kell cserélni. Esetleg a hengerre különböző szennyeződések vagy por kerülhetett. Ebben az esetben javasoljuk megtisztítani. Ellenőrizze a címkekimeneti nyílást is – ha szennyeződött címkeragasztóval, ki kell tisztítani etanolba vagy izopropil-alkoholba mártott puha törlőruhával.

A nyomtatott szalagon átlósan nem kinyomtatott helyek láthatók

A Zebra, Dymo, Brother és más címkenyomtatók esetében is találkozhatunk olyan nyomtatási hibával, amelyet átló formájú, láthatóan nem nyomtatott helyek jellemeznek. Ha a nyomtatott szalagon, ill. címkéken fehér helyeket figyel meg átlósan, akkor valószínűleg gyűrődés található a behelyezett szalagon. Győződjön meg arról, hogy a nyomtatóba vezetett papír teljesen sima.